tirsdag 24. november 2015

En måned igjen til jul

Nå syns jeg at butikkene kan begynne å flomme over av julepynt, juletilbehør, julegaver og julegodterier. For den siste måneden må sikkert mange bruke for det den er verdt.
Status i Bergen i dag er at det regner, man kan ikke akkurat se ut av vinduene og tenke at det er jul om en måned. Det ser ut som en kald og grå høstdag, ikke vinter. Varmegradene er tilbake for denne uka, med regn så klart, og det bitte lille snølaget vi fikk i løpet av helgen, forsvant fort. For meg som har bil og vet at det blir nok isskraping og fjerning av snø denne vinteren tar til takke med varmegradene så lenge vi får ha dem.
Personlig er jeg så og si ferdig med julegavene mine. Heldigvis er jeg en sånn type som liker å bli ferdig med slike ting som julegaver. Som i fjor da jeg gjorde meg ferdig før operasjonen min siden jeg nesten med sikkerhet visste at tida etterpå ikke ville tipp topp tommel opp. Jeg har igjen å pakke noen gaver, men tingene ligger egentlig bare å venter på meg så jeg skjønner ikke at jeg ikke har gjort det allerede. Men det har sikkert noe med at jeg har rydda soverommet der hvor alt lå slengt.. Får prøve å pakke den innen fredag, men den tid, den sorg.
Som dere kanskje kan se så ligger det også en bursdagsgave i denne gavehaugen min.
Jeg var en tur innom Horisont etter jobben på lørdag siden jeg måtte innom apoteket og det styrket bare min glede over å være ferdighandlet and julegavene. Det var nesten ikke parkeringsplasser, det var folk overalt og man blir bare sliten i hodet av å gå i så store menneskemengder. Så da jeg hadde vært på apoteket, gått innom Nille en tur (nabobutikken) og en kjapp tur innom Kid (jeg trenger nemlig juleduker), så evakuerte jeg ut av senteret og dro heller en liten tur på Europris da jeg lette etter noe jeg ikke fant på Nille. Men det er jo stappfullt overalt, selvom det var litt romsligere på Europris. Jeg er helt sikker på at kjøpesentrene fremover mot jul kommer til å være fulle av folk som handler de siste julegavene sine eller alle julegavene sine siden de ikke har hatt tid før. Jeg er så glad for at jeg ikke trenger å reise på noe kjøpesenter, da er det i såfall fordi jeg skal ha noe til meg selv som er tomt. Fordelen med å jobbe turnus er jo faktisk at jeg kan reise på dagtid når jeg har fri eller sein, det er helt klart mye mindre folk da.
Julebord 2014
På fredag er det som sagt julebord for P4. Det blir på en restaurant inne i sentrum og vi er en hele del folk som skal i år i forhold til tidligere år. Det har (dessverre) sikkert noe med at vi i år har såkalte sosialepenger vi kan bruke, og dermed blir summen per enkelt veldig liten. Jeg får jo (som jeg også har sagt) besøk denne helgen, slik at julebordet for min del blir å gå ut og spise og gjøre meg ferdig der for deretter å dra hjem. For to år siden gikk nesten alle hjem etter maten og jeg mener egentlig at det er grådig kjipt av folk, men i år skal jeg gjøre det samme. Men sånn er det jo. Tar den heller litt mer ut neste helg når huset skal ha julebord og det blir en tur ut etterpå.
Julaften 2014
Jula i år blir jo litt "amputert" for min del siden jeg skal jobbe hele jula og ikke får julefri før romjula har starta med brask og bram. Siden julekvelden for min del blir tilbrakt på jobb i år, likeledes både første, andre og tredje juledag, så skal jeg ferie jul (skal jo så klart feire med pasientene julaften og) lille julaften. Jeg får nemlig besøk hjemmefra 22. desember, så da blir det julemat, pakker og andre moroheter lille julaften i stedet. Ikke at jeg klager over det.
Altfor mye pakker jula 2014
Vel, i dag har jeg fri og denne dagen skal brukes til å vaske, rydde og støvsuge kjøkken/stue. Det er vel på tide og ta "julevasken" slik at stua er klar for innrykk av nisser, adventsstaker og julestjerner. De julestjernene må jeg forresten komme meg ut å kjøpe snart. Kanskje på søndag, mulig jeg kjører hele julekaoset da siden denne uka er ganske full allerede, og det er jo ikke første søndag i advent før på søndag. Også var det de juledukene da. De jeg har nå er nemlig rosa og det passer jo ikke akkurat inn i jula, så derfor må jeg i løpet av uka også få kjøpt to julete løpere.
Jeg har pynta juletreet på jobb jula 2013.
Vel, nå skal jeg begynne med dagens to-do-ting etter en kjapp matbit.
Remember you love me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar