fredag 20. november 2015

Kulda kommer

Takka for å reise seint på butikken er at det er is på bilen.

Etter at vi har hatt noen lange dager med skikkelig skikkelig drittvær, der det har regna sidelengs og blåst så fælt at man til tider tror taket skal lette, så har det nå blitt bra. Og med bra vær så kommer jo så klart kuldegradene. For disse dagene med skikkelig shitvær har det vært relativt gode temperaturer, men i dag var det tydeligvis slutt på den moroa. Nå må jeg legge inn ti minutter ekstra om morningen sånn just in case til bilen, og finne frem måke/skrape is-vottene mine. Heldigvis ser det ut til at det bare blir noen dager med drøyt null grader til noen minusgrader før vi igjen får varmere dager. Men da kommer jo så klart regnet tilbake igjen også. Blomstene mine har faktisk holdt stand helt til nå, men det spørs vel om moroa med sommerblomster er over for denne gang nå når det blir flere dager med kuldegrader.

Det er første vinteren i ny bil, siden jeg fikk den i slutten av mars har jeg enda ikke vinterkjørt den, men den har en slik fin knapp i bilen som heter front, så jeg håper og tror at det skal bli en mye kjappere morning enn det tidligere har vært. Altså, jeg klager for så vidt ikke over å skrape is, for det går faktisk ganske raskt. Men jeg skulle så klart veldig hatt carport eller garasje. Men det får bli med neste bolig.

Denne helgen har jeg arbeidshelg, og jeg psyker meg opp her jeg sitter nå. Jeg begynner på jobb om to timer, så jeg får bare nyte disse to siste timene før det er full kjørt i fire dager. Neste helg får jeg jo besøk hjemmefra, og da er det samtidig julebord med posten på fredag. Så denne kommende uka vil gå kjempefort da jeg har en del ting som må gjøres innen fredag. Men jeg går på med godt mot og ser frem til både besøk og julebord.

Remember you love me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar