lørdag 7. november 2015

Surt og søtt, godt og blandet

Nå sitter jeg og ser på semifinalen av Skal vi danse?. Underdogen Stian, den sjarmerende Samuel og den vakre Adelèn. Jeg vet ikke helt hvem jeg håper vinner. De er så flinke alle tre. Men det hadde jo vært litt gøy om Stian vant, selvom jeg tror kanskje Adelén drar det lengste strået neste lørdag. Hun har jo egentlig vært flink siden program nummer en. Det blir uansett spennende å se neste lørdag. Er ikke Adelèn og Benjamin bare et superskjønt par?? De viser mer kjærlighet uten at de er sammen (kanskje de blir det??) enn par som har vært sammen i en evighet gjør.
I dag har jeg brukt dagen til å gjøre ingenting. Syns jeg fortjener en slik dag før det er fullt kjør fra mandag av. Så må jeg "ta meg sammen" i morgen og få brukt den til litt mer fornuftige saker. Jeg har vært en liten tur ute for å handle litt mat og se om en butikk hadde fått inn igjen en ting jeg skal kjøpe i gave, men den gang ei. Resten av dagen har jeg kost meg med bok og film. Jeg tror kanskje Sweet Home Alabama er en av favorittfilmene mine. Jeg får litt déjà vu når jeg skriver dette så mulig jeg har skrevet noe lignende før. Men jeg elsker plottet og historien og alt. I dag derimot, minte den meg også på at jeg enda ikke har sett ferdig forrige sesong av Grey's (der Derek dør), siden McDreamy jo også spiller i filmen. Jeg vet det kommer til å bli en grinebonanza uten like og jeg tror kanskje det er derfor jeg utsetter det hele tiden. Det samme med den siste Fast and Furious-filmen. Huff. At jeg aldri kan la være å grine så fælt. Jeg har jo fortsatt noen episoder igjen før selve episoden, men når man vet hva som kommer så blir det jo alltid litt sånn satt på spissen alt annet før.
Fom mandag skal jeg tilbake i jobb for fullt. Jeg vet ikke helt hvordan det blir, så jeg prøver, også får vi se. Jeg gjør det fordi jeg mest sannsynlig skal fjerne den ene plata jeg har i armen i januar om alt har grodd ferdig og det ser bra ut. Da er det greit å ha noen sykedager igjen, for jeg kan tippe at det blir noen uker borte da. Det blir veldig rart å jobbe fullt igjen. Det er jo faktisk hele 11 måneder siden jeg gjorde det. Men jeg tror også det skal bli deilig å komme skikkelig i rutine igjen, få inn normale søvnrytmer og være mer effektiv i den tida jeg har igjen rundt jobb. For jeg skal ikke lyve og si at jeg har hatt skikkelig rutine disse månedene jeg har mer "fri" enn jobbedager. Så denne uka har jeg hatt vekkerklokka på alle dager bortsett fra i dag slik at jeg skal våkne til en litt tidligere tid enn jeg hadde gjort uten vekkerklokka. Og på den måten bli litt vandt til å våkne tidlig igjen. Etter en uke ferie og uka etterpå der jeg ikke hadde tidligvakt før søndagen, så ble det mange sene kvelder og mange sene morninger. Og natta mellom seinvakt lørdag og tidligvakt søndag var skikkelig pyton. For det første sovnet jeg aldri fordi jeg skal bare det og jeg skal bare sånn. Jeg må slutte med det. Tror kanskje jeg sovnet rundt midnatt og klokka kvart i 0200 våknet jeg gjennomsvett uten å huske hvorfor. Så da fløy jeg på do før jeg sovnet igjen. Klokka 0500 ringte vekkerklokka mi for den klokka hadde jeg faktisk glemt å stille. Takk for det Linn Therese. Så da måtte jeg stille klokka og deretter sette alarmen på nytt før jeg sov en time til. Etter den natta skjønte jeg at jeg måtte snu soveklokka mi (altså meg selv).
Ang julegaver så er jeg ikke komt noe lenger enn sist. Det lille soverommet mitt er fullt av pakker, ikke innpakka gaver, papir, gavebånd, lapper og masse annet. Jeg må få ryddet det rommet på sikt for siste helga i november får jeg besøk da mamma, pappa, Ida og niesen min kommer på besøk. Man kan jo nesten kalle det litt et julebesøk for vi nærmer oss jo faktisk jul med stormskritt. Selvom det er sånn ca halvannen måned igjen så går de dagene ekstremt fort. Da blir det kos og besøk i pepperkakebyen. Samme fredagen som de kommer skal jobben ha julebord så for min del blir det noen timer sammen med dem og den kvelden. Vi skal spise på en restaurant i byen, men jeg håper dette julebordet blir bedre enn de jeg tidligere har vært med. Vi er hvertfall mange påmeldt og jeg tror det skal bli bra. Selvom jeg i år skal være den kjipe jeg alltid klager på ved vært julebord, og gå hjem når middagen er over.
Helgen etter er det julebord på huset og vi er nå en liten gjeng som skal på det og. Jeg var med i fjor og det var kjempekjekt, da var det julebordet til jobben og vi var en god gjeng påmeldt. Jeg vet ikke om vi blir like mange i år da de fleste går på julebordet helgen før, men vi som går kan ha det gøy alene. Kanskje vi ender opp med å gjøre helt andre ting i stedet for. En tur på byen blir det nå hvertfall så vi får virkelig håpe at været er på vår side. Det er har det egentlig vært den siste tiden, med en liten regnskur på fredag, men da var vi inne på jobb så det gjorde ingenting. Minusgradene har nå hvertfall ikke tatt oss over enda. Og i går da jeg kjørte på jobb var det skikkelig mildt og godt med 13 plussgrader. Det er spesielt i november, men det er vel noe i snakket om alle klimaendringene. For i følge værappene mine er det ikke minusgrader i sikte de neste 14 dagene, men igjen, man skal ikke stole helt på langtidsvarslene. Om en ukes tid vil langtidsvarselet for besøkshelgen dukke opp. Det skal bli spennende.
Husker dere de nye babesene mine jeg viste dere forrige innlegg?? Så klart gjør dere det. De er jo bare shitlekre, men også en kilde til litt frustrasjon. For fakta er at jeg har en enorm mengde sko. Og jeg har egentlig ikke plass til flere. Så jeg har faktisk måtte innse at jeg for hver gang jeg kjøper nye sko, må jeg kvitte meg med et tilsvarende par av de jeg allerede har. For fakta nummer to er at jeg egentlig ikke bruker alle skoene mine. Men likevel er sko en av tingene jeg trekkes mest mot. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det er nå en gang slik. Så jeg kunne sikkert sånn egentlig ha kvitta meg med halvparten av parene jeg har om ikke mer. Jeg har enda dessverre ikke komt til fjerningen av sko, da jeg enda ikke rydda bort de nye. Dessverre for meg så har jeg også kjøpt meg et nytt Converse-par etter at jeg bestemte meg for dette slik at det er faktisk to par i denne omgangen jeg må kvitte meg med. Det er superlenge siden jeg egentlig har brukt Converse-sko. Jeg brukte de masse før, men med årene så har jeg vokst på meg at jeg syns de er litt vel flate. Det kan vel kanskje tegnes til at jeg er blitt litt mer voksen kanskje. Men jeg syns Converse-sko passer til alt så det er greit å ha et par svarte i skapet.
Så ble det Samuel og Marianne som trakk det korteste strået. Jeg regnet egentlig med det etter kveldens dans.
Remember you love me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar