tirsdag 8. januar 2013

Godt nytt år!

Det er vel kanskje på tide å skrive det første innlegget i året 2013. I hvertfall til alle dere som er innom bloggen min selvom jeg ikke har blogget på en liten stund. Det er så kjekt at dere er innom innimellom.
Vel, endelig er jula over. Det er vel noe jeg aldri har sagt før med like stor entusiasme. Tror kanskje mye av det henger sammen med at jeg ikke var hjemme hjemme hele jula. Sånn er det visst å bli voksen har jeg skjønt. Jeg var nå likevel hjemme i hele seks dager og koste meg masse. Siden jeg ikke feiret julaften hjemme i forfjor (blir det nå), så var det ekstra stas å komme hjem til julaften i fjor. Jeg vet jo at det blir to år til neste gang for heldige meg har allerede regnet ut (om jeg ikke har regnet feil) at jeg i år har sein på julaften. Da slipper jeg hvertfall ikke unna. Jeg var også så heldig at jeg kom hjem til hvit jul. Det var ikke overstadig mye snø, som det har vært tidligere år, men det var absolutt nok til at jeg kan kalle det hvit jul. Jeg føler liksom at noe mangler når det ikke er hvit jul. Det er rart hvordan vi helst vil slippe snøen som oftest, men noen ganger bare MÅ den være til stede.
Juleoutfiten til både meg og lillegull. Her har vi vært og funnet smokk og kos. Det var litt lettere å komme gjennom julekvelden da.
Pappa og lillegull kikker i julegaven jeg ga til lillebror. Dere ser jo alle hva det er: en bok der jeg samlet masse bilder og tekster skrevet om han opp gjennom tiden.  Jeg vil si det var den beste julegaven hele den kvelden. En skikkelig slager. Anbefales hvis dere har noe liknende å lage bok om.
3/4 deler av Økland-familien beundrer nok en gang det store verket.
Lillegull fikk fiskespill av mamma og pappa. Her kjemper vi om fiskene og dere kan jo se hvor konsentrert og småirritert jeg er, Jon Erik vant HVER eneste gang. Blæ!
Etter seks hele dager hjemme vendte jeg snuten vestover igjen for kveldsvakt andre juledag. Må si det var utrolig stusslig å reise hjemmefra når alle andre har fri og kan bruke dagene til kos. Jeg vil også bruke dagene til kos. Men nei, de gamle trengte meg. Og siden har jeg jobbet. Sånn er det å jobbe et sted der det hele tiden kreves at det er folk på jobb. Men jeg klager ikke jeg altså. Jeg trives veldig godt. I morgen blant annet jeg skal jeg være borte i et "møte" i tre timer der vi skal holde på med Profil (dokumentasjonssystemet vi bruker på jobb) siden jeg er posten superbruker. Er jo litt kjekt å lære enda mer enn det en allerede kan. Selvom vi denne gangen skal gå gjennom alt det vi skal lære alle de andre som vi egentlig skal kunne. Det blir vel en råd med alt, spennende er det hvertfall.
Jeg har enda ikke fått pakket vekk jula. Det er litt tiltak kjenner jeg. Får alltid lyst til å gjøre andre ting i stedet som å ligge på sofaen og se på tv-serier eller lese mer i den spennende bok-serien du har begynt på. Jeg har snart slukt 19 bøker siden jeg var hjemme på visitt. Tror jeg begynte den torsdagen, så da blir det 21 dager. Himmel. Jeg lar meg så lett rive med. Men bøkene er seriøst altoppslukende. Mamma sendte meg de foreløpig siste 6 bøkene her om dagen, for jeg var dum nok til å bare ta med meg ti da jeg dro hjemmefra, også sier hun: nå har du nok lesestoff til å vare lenge. Yeah right. Jeg vedder på at jeg innen søndag kl. 24 er ferdig med alle. Jeses. Da er det på tide å ta en pause. Jeg er helt i ubalanse pga jula og disse bøkene. Gi meg søvnrutinen min tilbake! Men denna julepynten ja. Den hadde jeg nesten glemt nå. Planen var at jeg skulle rydde den vekk etter at jeg hadde skrevet dette innlegget, men nå fikk jeg en mld fra K der hun lurer på om vi skal henge litt. Så var det dette med villedelse igjen da. Herlighet. Jeg må få mer struktur over meg selv. Jeg har nå i hvertfall skrudd av lysene så det ikke lenger lyser i stakene og stjernene. Jeg kan jo også nå i denne sammenhengene nevne noe jeg ikke har nevnt ennå, K er forresten gravid og venter en liten maipike. Da blir jeg "tante" igjen :D Så var det sagt.
Når det gjelder fjorårets julegaver (jeg begynner alltid å skrive årets før jeg må ta meg i det) så ble jeg ganske fornøyd. Nå skal det også nevnes at nesten alle julegavene mine (noe sånt som 90%) står igjen hjemme da det ikke var verken plass eller mer vekt igjen i kofferten. Så de må pappa ta med når han neste gang kjører bil over fjellet. Så da får vi evt komme tilbake til et fullverdig innlegg om det seinere. Men det er ikke sånn kjempespennende egentlig. Jeg fikk det siste glasset meg manglet i serien jeg sparer på (jeg manglet det ene), så fikk jeg enda flere kjøkkenasjetter. Det trengs når man skal fylle en hel vaskemaskin. Så fikk jeg oppbevaringsglassboller til kjøkkenet i samme serie som asjettene. Så fikk jeg det hjemmearkivet jeg hadde ønsket meg. Sånn stor boks liksom. Jeg trengte en slik en der jeg kan stue vekk alle må-vente-med-å-kastes-papirer. Ute av sinne ute av minnet. Men greit å beholde de litt hvertfall.
Å herrejemeni, nå kom jeg på at jeg ikke har rocket i dag og at jeg skulle gjøre det til den nyeste Cæsar, og jeg må gjøre det før jeg drar til K. Heldigvis begynner Cæsar nå, så da rekker jeg det. Fikk dere forresten med dere at Albert reddet hotellet?? Lykke. Men lurer på hvem som egentlig har kjøpt det og som "styrer" Albert. Det virker hvertfall sånn på meg. Vi får rett og slett komme tilbake til nyttårsforsetter. De får komme i et eget innlegg seinere, som forhåpentligvis blir i løpet av denne uka. Det er jo til å stikke under en fot at jeg har vært en elendig blogger i det siste.
Remember you love me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar