tirsdag 22. januar 2013

Noen ganger er man litt raskt ute

Hurra! Jeg begynte på et innlegg til dere i går som jeg aldri klarte å fullføre siden jeg var så trøtt, og nå ser det ut til at autolagringen ikke gjorde som den skulle, #den følelsen!
Vel... jeg får bite tenna sammen og begynne på nytt... igjen. Heldigvis for meg hadde jeg ikke skrevet et altfor langt innlegg, da tror jeg ikke jeg hadde sitti her nå. (Det som kommer nå er innlegget)
Jeg tror dere alle vagt husker mitt forrige innlegg om ukens ned- og oppturer (en forklaring på at jeg ikke skriver det omvendt, som stort sett er normalt, er fordi nedturen kom før oppturen). Uansett, jeg skrev nok det innlegget litt vel tidlig, ettersom det viste seg at universet hadde mer på lager for lille meg.
Vi kan jo begynne med resten av oppturen denne uken, og det er at jeg fikk bestilt meg ny sykepleierklokke. Jeg føler jeg er blitt så ram på eBay nå at jeg også har kjøpt en wallsticker. Men la oss ta klokka først. Jeg fant ingen klokke som jeg ville ha, som jeg bare kunne kjøpe meg, så jeg måtte by. Heldigvis er det ikke så mange ute i verden som trenger en slik klokke akkurat nå, så den budrunden vant jeg glatt. Jeg betalte hele 0,10 $ for klokka. Pluss frakt da, men det kom ikke på mer enn 22 kr. Jeg tror det er grunnen til at jeg alltid har holdt meg unna. Det koster jo ingenting. Jeg fant flere kule klokker som jeg kunne tenkt meg, men som nyttårsforsettene mine sier: 2. Jeg skal ikke handle så mye drit - som i unødvendige matvarer, ting, klær og stæsj. Heretter skal jeg bli flinkere til å si til meg selv: Linn Therese, dette trenger du ikke!!! Så det betyr jo da at jeg absolutt ikke trenger fire forskjellige klokker. Du får kjøpt sånne pakker med syv forskjellige farger, en til hver dag i uken, men jeg vet med meg selv at det å bytte gummi hver dag, det hadde jeg ikke giddi. Så derfor; 1 klokke. Men jeg kan jo vise dere noen av de andre kule klokkene for det.
Jeg kunne glatt ha kjøpt begge to. Du får den også i blåfarge, samme stil som den til høyre. Råstilig. Du finner disse og mange andre fargen blant annet HER. Jeg ser nå at det er to for en greie, uvisst hvordan det funker da, men...
Så tilbake til wallstickeren. Plutselig her en dag tenkte jeg at den ene store flata på badet burde hatt noe pynt. Opprinnelig tenkte jeg at jeg skulle finne en fint skilt å henge opp, da det slo meg at jeg kunne bruke wallsticker. Og eBay har jo det også. Hvilket type jeg skulle ha hadde jeg bestemt meg for før jeg begynte å lese, da jeg fant en annen blogger som også hadde samme på sitt bad. Og om du tror jeg fant bare en type tar du feil. Det var så mange at jeg tilslutt ikke klarte å velge. Himmel, At det skal være så vanskelig. Jeg fikk da bestemt meg tilslutt, så nå har jeg bestilt en wallsticker hjem som etter all sannsynlighet skal opp på badet.
Men det er faktisk sånn, at det var dumt av meg og opprette en eBay-konto. Nå leiter jeg etter steder jeg kan henge wallstickere bare sånn at jeg skal få bestilt flere fordi det er så billig. Så var vi tilbake igjen ved det dumme nyttårsforsettet som ikke er så dumt likevel. Men det er jo utrolig genialt hvis du har tid til å vente litt, for tror frakt kan ta noen dager. Tror det stod at det kunne ta opptil 20 dager for klokka. Heldige meg har jeg en på lur, selvom den ikke gir meg det samme i hverdagen som den andre gjorde.
Så den største nedturen av dem alle forrige uke. På søndag gjorde jeg ingenting. Jeg hadde store planer om at jeg skulle gjøre det jeg ikke fikk gjort lørdag, men det blei ikke sånn. Da jeg stod opp hadde det lagt seg en tynt lag med is på bilen min, ikke at det gjør så mye, men jeg syns det er litt drit å fjerne det tidlig om morningen når jeg skal på jobb. Men det gjør meg ingenting. Så, rundt klokka 1515 ringer N meg og lurer på om jeg vil komme på middag. Jeg hadde så superlyst til å se den nye trappa og de nye flisene at jeg takket gladelig ja, og lot hus være hus og bestemte meg for å ha det litt gøy. Helt til jeg skal reise, jeg får ikke start på bilen min. Batteriet mitt er flatt. HURRA! Jeg får jo panikk når det skjer sånne ting med bilen, for det er da jeg skjønner hvor AVHENGIG jeg er, selvom jeg helst vil være uavhengig. Jeg hadde lyd på anlegget, det lyste i bilen og på dashbordet og jeg hadde svake nærlys. Så helt dødt var det jo ikke, men da jeg vred nøkkelen rundt, skjedde det ingenting annet enn at dashbordet blinket noe voldsomt og bilen lagde er merkelig lyd. Ikke en slik jeg-bruker-bare-litt-tid-på-å-starte-lyd, men batteriet-ditt-er-helt-flatt-lyd. Jeg kjente meg rimelig panisk i dette øyeblikket og ringte pappa som beroliget meg. Jeg hørtes jo helt sikkert helt syk ut. Jeg ringte også N og sa jeg ble litt forsinket.
Heldigvis så jeg at ene naboen oppe var hjemme, så jeg måtte krype i kulda og be om hjelp. Men de var heldigvis meget behjelpelige, og snart hadde jeg fin dur i bilen min. Jeg har faktisk egne startkabler, som jeg nå fikk bruk for. Takket være en gammel episode med meg og S da vi bodde på Nordbyen. Da var det heldigvis hennes bil det gjaldt. Siden jeg måtte la bilen være på en liten stund, endte det med at jeg brukte litt tid på å skrape den, så kjørte jeg til Toppe, forbi Jysk, en god rundt i Åsane før jeg cruiset på motorvegen til jobben og rundt Eidsvågneset. Da hadde bilen min gått i overkant en halvtime og jeg tenkte det bare måtte være bra nok siden middagen ventet på meg. Etterpå har den startet helt fint, men jeg går med hjertet i halsen for at den plutselig igjen ikke skal starte. Kjøreturen søndag og til og fra jobb i går, kjørte jeg uten varme og lyd, i fare for at det skal tappe batteriet mitt helt. I dag begynte jeg så smått og bruke litt rumpevarme og litt lyd på anlegget. For det er faktisk veldig rart hvor mange lyder du hører bilen lager når du ikke har musikk på. De skremmer meg like mye, om ikke mer, som flatt batteri. Nå håper jeg bare at ukene mine ikke skal bli så veldig berg og dalbane aktig.
Det beste med flatt-batteri-historien min er jo at jeg fort kunne endt opp mandag morgen med flatt batteri. Jeg tenkte tanken da jeg våknet søndag at jeg skulle rengjøre bilen for is og legge over den slik at den var klar til mandag morgen, men det er ingen garanti for at jeg hadde gjort det. Så det at N ringte og jeg måtte starte bilen var et hell i uhell. Det hadde vært meget tungt å ta i mot det flate batteriet om jeg skulle på jobb. Men nå har jeg funnet ut at om det skulle skje en morgen kl. 07, går det en buss (flere faktisk) ikke lenge etterpå. Jeg kommer litt for seint på jobb, men ikke så mye at det virkelig tar skade av det.
Men nå skal jeg se på Cæsar tenkte jeg. Og håpe at tiden går fort slik at jeg snart kan legge meg. Jeg er så sliten her jeg sitter. Egentlig veldig rart siden jeg ikke har gjort så mye i dag og la meg tidlig i går. Noe rart må skje tror jeg. Kanskje jeg egentlig er oppe og går om natten uten at jeg registrerer det og derfor er så sliten. Hum.. Uansett, god natt når den tid kommer.
Remember you love me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar